!خلّي الكلاب تنبح

الخط يبقى زماناً # وصاحب الخط مدفونا

Wednesday, January 23, 2013

Wedding #1



23.34 PM (Jam Laptop)

Lama betul tidak menulis. hehe
Al-maklumlah sedang cuti semester sekarang nih. Dah hampir masuk minggu ke-3. Jadi tidak ada apa-apa yang menarik yang ingin di kongsikan.

2 hari lagi kakak aku akan berkahwin.**exited . Dan tak lama lagi akan dapat orang baru dalam keluargaku. Abang Ipar! huhu. Faham-faham lah kalau orang nak kahwin ni, macam-macam persiapan yang perlu di buat. First-time buat kenduri besar-besaran. Maklumlah, kakak yang sulung kan. Hmmm mesti lah nak buat yang grand-grand. 

Ukur baju di badan sendiri. Rasanya tidaklah membazir sangat sampai nak buat pelamin ala-ala artis kan.. Yang simple je. Yang penting bagi orang makan. Semalam baru lepas tolak tanah, tambah tanah di sekeliling rumah aku ni. Rumah ni baru je pindah dan baru setahun duduk sini. Buat rumah sendiri dengan tanah pusaka peninggalan arwah atuk. Keliling kelapa sawit dan hasilnya di buat jualan. Jadi nampak macam luas lah sedikit. Nak buat kenduri ni terpaksalah besarkan sedikit halaman rumah dengan menebang beberapa buah pokok kelapa sawit dan di tambah tanah merah dan pasir. Jadi nampak lah luas! hehe.

Alhamdulillah, semua persiapan sudah hampir 70% siap ! Tinggal nak gubah hantaran dan berkat sedikit. Yang lain, khemah, makanan, pelamin, baju pengantin, sudah selesai ! =)

Moga-moga majlis walimatul-urus ini akan berjalan dengan lancar dan di berkati olehn Allah !




**tanah merah yang ingin di ratakan




Free Template Blogger collection template Hot Deals SEO