!خلّي الكلاب تنبح

الخط يبقى زماناً # وصاحب الخط مدفونا

Friday, April 20, 2012

استجب دعائي يا رحمن






 . . .حلمـي أن أكون بالقرب من الكعبة . . أصلي تحتھا 

 . . .في أخر سجدة 

 . . . يأتي ملك الموت يھمس بأذني
 



[ يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِي إِلَى رَبِّكِ رَاضِيَةً مَرْضِيَّةً ]






 . . . استجب دعائي يا رحمن




Ameen ~




♥ ♥




Free Template Blogger collection template Hot Deals SEO

Wednesday, April 18, 2012

Anjing dan Lembu ~



LEMBU: Hai anjing, apa Khabar ? Macam ada yang tak kena saja ?

ANJING: Aku tengah tension nih. Mau je aku gigit manusia tadi.

LEMBU : eh ? kenapa ?

ANJING: aku lalu tepi dua orang manusia lelaki dan perempuan yang sedang berkepit. Tetiba si lelaki terperanjat dan terus melompat dan berkata "hoi anjing, pergi jauh-jauh, najis !!!".

LEMBU: Ya, lah. kau kan haram. Najis tahap berat bagi manusia. Biasalah tu.

ANJING: Kalau aku najis sekali pon, kalau dia tersentuh aku, boleh disamak. Yang dia sentuh dan raba-raba "AWEK" dia tu apa? Boleh ke nak samak dosa ?

LEMBU: Betul tu. Memegang wanita yang bukan mahramnya tanpa ikatan yang sah, lebih dahsyat kenajisannya daripada memegang kau anjing, malah tak boleh suci sekalipun di samak......

ANJING: Wah . . .ayat kau memang power la... manusia kena ubah pepatah "PANDAI MACAM LEMBU" . . . .





"Sesungguhnya kepala yang ditusuk dengan besi itu lebih baik daripada menyentuh kaum yang bukan sejenis yang tidak halal baginya." (Riwayat At Tabrani dan Baihaqi)




*RENUNGAN UNTUK SEMUA . . . 

:)


Free Template Blogger collection template Hot Deals SEO

الرجل والمرأة



 . . .خلق الرجل من طين 

. . . وخلقت المرأة من ضلع الرجل


 وبذلك فإن المرأة لا تستريح حتى ترتمي على صدر الرجل
. . . .والرجل لا يستريح حتى يُرمى به في القبر 

 :)


Free Template Blogger collection template Hot Deals SEO

Tuesday, April 10, 2012

UIAM to Sungai Rumput ~



Salam everybody!

How are u guys ?? Hope u are chill okay...?
Okay, just wanna share something, yesterday, my friends and I went to Sungai Rumput which is near to our campus in Gombak. .. . 
Actually we did not plan about this 'picnic' . . . hahaa, suddenly it comes into my mind without plan. And I straight away call Hazwan and Amali to go with me... hek3 ~

Fortunately they agree to go with me . . . :)
And I go and find a motorcycle. . .  And I don't know how to story . . .. . .  . haha




Lets go and watching the pictures !

.
.
.
.
.
.
.
.
.


#Hazwan 

#Amali

*bajet hensem 

+ Buaya darat


*Kanak2 Rebina ~







Muscle !



Thank u ~
:)




Free Template Blogger collection template Hot Deals SEO

Tuesday, April 3, 2012

Presentation Nahu . . . !







Esok Present Nahu . . 

Doakan yang terbaik . . 
hehe


salam,


Free Template Blogger collection template Hot Deals SEO

Monday, April 2, 2012

M0od ~





Salam . . . . 
Start bukak sem selepas seminggu Mid Break . . 
M0od study pon mesti lah baru kan..?

So apa lagi...........?

JOM study . . . =D


Next Mid-term . . . ?
Arabic Syntax ---
Critical Thinking and Problem Solving --

Audious Cikapuutt~


Free Template Blogger collection template Hot Deals SEO