!خلّي الكلاب تنبح

الخط يبقى زماناً # وصاحب الخط مدفونا

Friday, August 30, 2013

ASWAQ Press dalam Ingatan (:



Assalamualaikum.
Jumaat, 30 Ogos 2013

Alhamdulillah, akhirnya tamatlah sudah sesi latihan industri sebagai Reporter dan Photojournalist di salah sebuah syarikat Antarabangsa majalah bahasa Arab, MEDIA HUB CONNECTION SDN.BHD di Malaysia.

Let me expalain about this Magazine sebab ramai yang tidak tahu tentang majalah ASWAQ ini. Ianya adalah majalah bahasa Arab yang pertama di Malaysia. Dan satu-satunya majalah bahasa Arab di Malaysia. Mula di tubuhkan pada January 2009. Berpangkalan di Dubai, UAE dan di taja sepenuhnya oleh syarikat yang sama di  Dubai dan dari Tourism Malaysia. So, syarikat ni tak kan bankrup! Insya Allah. Ianya dicetak sebulan sekali  dan di edarkan secara percuma di seluruh pelusuk Malaysia. Antaranya di semua Universiti tempatan dan swasta di Malaysia, Restoran terpilih, Airport, Syarikat swasta dan kerajaan, Sekolah, dan banyak lagi. 

"This  magazine covering Tourism, Education, Healthcare Businesses and Finance sectors in Malaysia and Middle East , Aswaq is distributed to over 5,000 registered points. Aswaq is distributed for FREE, throughout Malaysia and the Gulf Countries (Saudi Arabia, Kuwait, Qatar, Bahrain, Sultanate of Oman, Qatar, UAE, Morocco, Libya and Sudan)". (copied from website. www.aswaqpress.com)

Jadi sesiapa yang ingin melanggan majalah ini boleh lah menghantar request melalui e-mail di info@aswaqpress.com.


Terlalu banyak pengalaman yang aku belajar dalam tempoh kurang 3 bulan. Suasana bekerja dengan orang Arab memang mencabar. Semua kerja mestilah di siapkan sebelum tempoh yang di tetapkan. Lagi-lagi kalau ada event yang kena cover. Memang sakit bila nak buat jornal. Alhamdulillah Allah bagi aku kekuatan dan menempuh ruang kerjaya ini dengan baik. 

Seramai lebih kurang 20 staff dari Syria, Yemen, Palestin dan UAE yang bekerja di syarikat ini di Malsysia. Jadi komunikasi antara aku dengan mereka adalah menggunakan bahasa Arab dan English. Secara tidak langsung boleh improve bahasa Arab aku. hehe Alhamdulillah.

Lets enjoy the pictures 

Letter of employment   (:


Opss, my bisness card :)



Majalah ASWAQ , August Issue.




When reporter is busy . hahaha
*do not disturb


May I be a good reporter? 
LAST THUMB OUT ! 
إلى اللقاء 

؟؟؟؟

إلى اللقاء. . . أستودعكم الله الذي لا تضيع ودائعه 

(:






Free Template Blogger collection template Hot Deals SEO

5 komentar:

حلوى :)
 
Thank you Caterina :)
Ent Ahlaa .

;)
 
menarik!!!
 
thank you dik :)
 
Kwayyis ! Sy dan 2 rakan akan menjalani praktikal mid year 2015. Dari BA Arabic as a Second Language. Selain journal writer,ada lagi tugas yg sesuai dgn Bahasa Arab disana ? Sy harap saudara boleh kongsikan lebih lg pengalaman saudara sepanjang praktikal disana. Min Fadlak.. Jazakallah kheir !
 
Powered By Blogger